Řízení úkolů byznysových týmů s Jira Work Management

19.5.2021 | František Špaček | Atlassian

Jira Work Management neznamená jen přebrandování původní Jira Core - je to posun k dlouho očekávanému a potřebnému zjednodušení Jira pro non-IT, byznysové týmy. Jira Work Management přináší spoustu vychytaných novinek a nastoluje nový trend v Atlassian nástrojích.

Představení nového produktu z rodiny Atlassian Jira proběhlo na speciálním virtuálním eventu Team ’21. Jira Work Management byla uvedena slovy: „Vyvíjíme produkty, které opravdu pomáhají moderním firmám růst. Díky Jira Work Management nyní mohou do Jira bezproblémově naskočit i lidé z non-IT týmů a zažít všechny výhody Jira v praxi.

Jaké jsou rozdíly Jira Work Management?

Nástroje se liší hlavně v přístupu. Jira Work Management se zaměřuje právě na non-IT uživatele tím, že je nezahlcuje spoustou informací a místo toho se soustředí na jednoduché ovládání. Je zjednodušena do té míry, že není třeba žádné zásadní úvodní školení uživatelů. Mimo hromady projektových šablon nabízí i průvodce pro začátečníky, takže každý nováček ihned po prvním přihlášení zjistí, jak s tímto nástrojem pracovat.

Pohledy, které jsou dostupné v Jira Work Management, se zaměřují hlavně na práci marketingu, HR, finančního oddělení a podobných týmů. Neobsahuje žádné složité konfigurace – soustředí se na to, aby každý tým mohl svůj projekt rychle přizpůsobit svým potřebám a začal ihned pracovat. Díky tomu se také sjednotí styl a způsob práce IT a non-IT týmů. Celá společnost tak může začít používat stejnou sadu pojmů pro všechny – to má zásadní vliv na zmenšení bariér mezi těmito týmy.

Co je v Jira Work Management nového?

Zásadním prvkem Jira Work Management jsou pohledy na vaše úkoly napříč celým projektem. Stačí vám vidět úkoly v jednoduchém seznamu, nebo na klasické tabuli? Vyhovuje vám spíše zobrazení v kalendáři s konkrétním deadlinem, či jasný časový úsek v timeline? Všechny tyto možnosti jsou v Jira Work Management dostupné. Svoji každodenní agendu si můžete tedy pohodlně rozplánovat vaším nejoblíbenějším způsobem.

List

Maximum důležitých informací pohromadě – tím se Atlassian řídil, když připravoval pohled s názvem List. Obrazovka je jednoduchá, snadno konfigurovatelná a je možné přímo v přehledu měnit veškeré viditelné informace. Od řešitele, přes termíny až po samotný stav požadavku.

hero-jwm-ui2x

Kalendář

Kalendář zobrazuje issues podle termínů, díky čemuž týmy získávají přehled nad deadliny a možnost lépe práci plánovat.

Atlassian také potvrdil, že v budoucnu k tomuto zobrazení přibude možnost filtrování, například nad konkrétním řešitelem, statusem a dalšími parametry.

view-calendar-compressed_2x

Timeline

Timeline pohled vychází z klasického Ganttova diagramu, nicméně je zjednodušený na maximální možné minimum. Uživatelé mají možnost plánovat nejen termíny dokončení, ale také termíny zahájení úkolu. Jednotlivé úkoly jsou pak podbarveny barvou stavu, ve kterém se nacházejí. Zároveň je možné si exportovat celou timeline formou obrázku a nechybí ani možnost upravit si zobrazení na týdny, měsíce či kvartály.

timeline-view-jwm

Tabule

Klasické zobrazení na tabuli (boardu) určitě spousta z vás již zná z jiných nástrojů jako Trello nebo Jira Software. V rámci Jira Work Management má tabule zastoupit každodenní agendu a pomoci s udržováním pracovního flow. Prostým tažením issue po boardu je možné měnit jeho stav.

Tabule v Jira Work Management sice postrádají složitější nastavení tak, jak je známe u Kanbanovských tabulí v Jira Software, nicméně pro non-it týmy by jejich funkcionalita měla naprosto dostačovat. Atlassian se ale zavázal, že v budoucnu bude tyto tabule dále rozšiřovat a rád by právě některé možnosti konfigurací z Jira Software doplnil.

view-board2x

Naše dojmy

S touto novinkou Atlassian vyhrál jackpot – ve spoustě firem, kde je Jira již naimplementována, s ní pracují i non-IT týmy. Často s ní pracují s nechutí, protože vzhled a přebytek informací pro ně činí tento nástroj zbytečně složitým. Zavedením Jira Work Management se ale situace mění a týmy mohou začít pracovat v jednoduchém nástroji v podstatě z minuty na minutu, bez nutnosti složitých konfigurací a školení.

A nejlepší na tom je, že pokud již vlastníte Jira Software, můžete začít využívat Jira Work Management ihned jako součást Jira Software. Pokud Jira ještě nevyužíváte, můžete si vyzkoušet variantu zdarma zde (omezení do 10 uživatelů), případně se nám ozvěte na adrese sales@morosystems.cz a rádi pomůžeme s výběrem i implementací do vaší firmy.

František Špaček František Špaček

Fráňa zastává v MoroSystems pozici Atlassian Solution Architect. Zákazníkům pomáhá zlepšovat interní procesy za pomoci Atlassian aplikací. Zároveň poskytuje konzultace v oblasti agilního řízení včetně implementace nástrojů pro podporu CI/CD.

Komentáře

Podobné články

Nechte nám na sebe kontakt a naši odborníci se vám ozvou. Neradi píšete? Kontaktujte experta na telefonním čísle +420 602 507 062

Důvěřují nám tyto firmy

dieboldnixdorf
aevi
ebay
avast1
ceska_sporitelna
unicredit
t-mobile
o2
volkswagenfs
lundegaard
oxyonline1
lunchtime
aura
tomhorn
koger
bsc
astonitm