Navýšení cen Atlassian licencí od 12. 10. 2018
14.9.2018
|
Petr Michálek
|
Jira
Společnost Atlassian oznámila změnu cen serverových a cloudových licencí všech svých produktů s platností od 12. 10. 2018. Serverové licence budou předmětem navýšení o 15 až 25 % a cloudové licence přibližně o 10 %. Poradíme vám, jak se na tuto změnu připravit a na nákupu licencí ušetřit!
Základní informace
Společnost Atlassian zaslala 12. 9. 2018 svým zákazníkům e-mail s informací o změnách cenové politiky. Výsledkem této změny je navýšení cen za licence pro serverové a cloudové produkty v důsledku zvýšených investicí společnosti do rozvoje svých produktů.
Kdy dojde k navýšení cen?
- Změna cen se projeví již od 12. 10. 2018.
- Veškeré objednávky vytvořené 12. 10 2018 a později tedy již budou odpovídat novým – vyšším cenám.
Jakých licencí se navýšení týká?
Navýšení cen se dotkne jak koupě nových licencí, tak obnovení podpory (maintenance) u těchto produktů:
- Jira Core
- Jira Software
- Jira Service Desk
- Portfolio for Jira
- Confluence
- Team Calendars for Confluence
- Confluence Questions
- Bitbucket
- Bamboo
- Crowd
Jak vysoký bude nárůst cen?
- 25% nárůst pro serverové produkty s počtem uživatelů od 25 do 500
- 15% nárůst pro serverové produkty s počtem uživatelů od 2 000 do neomezena
- 10% nárůst pro cloudové produkty s počtem uživatelů nad 101
Jakých licencí se nárůst cen netýká?
- Startovací licence
- Data Center produkty
- Enterprise licence
Připravte se na změnu cen zavčas a výrazně ušetříte!
Atlassian umožnil tímto oznámením zákazníkům včas zareagovat na změnu cen. Pokud jste tedy zvažovali nákup licencí, nebo potřebujete své licence obnovit, doporučujeme využít možnost provést předobjednávku licencí za stávající ceny.
Vyprší vám jakákoliv Atlassian licence mezi 12. 10. a 31. 12. 2018?
V tomto případě doporučujeme co nejdříve provést předobjednávku prodloužení svých licencí za současné ceny. Pokud provedete předobjednávku nejpozději do 11. 10. 2018, bude ji možné zaplatit ve stávajících cenách kdykoliv do konce roku – tedy v termínu, kdy vaše licence opravdu vyprší.
Právě jste si licenci obnovili, ale počítáte s obnovením i v dalších letech?
Obnovení licence pro další období za stávající ceny můžete provést již nyní a to až do 11. 10. 2018. Licence však nabude platnosti až po vypršení právě zakoupeného obnovení. Maintenance lze zakoupit až na 36 měsíců, proto je důležité, aby celkové období současné maintenance a nových objednávek tuto hranici nepřekročilo.
Pozor, maintenance se v případě budoucího upgradu nepřenese! Pokud byste se v rámci období prodloužené maintenance rozhodli upgradovat licenci na vyšší počet uživatelů, zakoupená maintenance se nepřenese a o již zaplacené období přijdete.
Uvažujete o zakoupení Atlassian produktů, ale závazně se rozhodnete až po 12. 10. 2018?
Do 11. 10. 2018 můžete podat nezávaznou objednávku licencí za stávající ceny a samotný nákup realizovat až ve ve chvíli, kdy se ke koupi rozhodnete. Platnost této předobjednávky je do 31. 12. 2018.
Rozhodujete se u některé z licencí mezi různými počty uživatelů?
Pokud se v současné době rozhodujete mezi dvěma počty uživatelských licencí, nebo očekáváte, že u vás může dojít k nárůstu počtu uživatelů licencí v blízké době, doporučujeme nezávazně objednat vyšší verzi licence s původní cenou již nyní. Upgrade jakékoliv licence se bude od 12. 10. 2018 řídit novou cenovou politikou. Cena za obnovení (renewal) licence činí polovinu ceny původní licence. Od 12. 10. 2018 se polovina ceny bude již počítat z již zvýšených cen bez ohledu na to, kolik zákazník za původní licenci opravdu zaplatil.
Víte jistě, že vám počet potřebných licencí během 2 až 3 let nenaroste?
Maintenance licencí je možné zakoupit na dobu 12, 24 nebo i 36 měsíců. Pokud jste si tedy jisti, že váš tým v následujících letech výrazně nenaroste a nebudete potřebovat upgrade na vyšší počet uživatelů licence, je pro vás výhodné zakoupit delší maintenance již nyní.
Pozor, maintenance se ale v případě upgradu nepřenese! Pokud si tedy nejste jisti, že nebudete muset upgradovat na vyšší počet uživatelů licence, zakoupení delší maintenance není výhodné. Protože například při upgradu na vyšší počet uživatelů v polovině maintenance přijdete o již zaplacený půl rok.
Udržování platné maintenance vám přináší následující výhody:
- Nové funkce a další zlepšení v rámci dostupných aktualizací
- Opravy kritických chyb systému
- Eliminaci bezpečnostních rizik (bezpečnostní záplaty)
- Podporu společnosti Atlassian (výpomoc s případnými problémy spojenými s instalací, upgradem systému, konfigurací či integrací s dalšími Atlassian produkty)
Pozor!
Ve vytvořených objednávkách nebude možné dělat změny se zachováním stávajících cen. Pokud se rozhodujete například mezi dvěma variantami licencí, je vhodné vytvořit nezávazné objednávky pro obě verze, z nichž pak pouze jedna bude realizována.
Máte dotazy? Neváhejte se na nás obrátit. Rádi vám pomůžeme najít nejvhodnější variantu licencí a maintenance pro vaši společnost a zajistíme jejich objednání.
Petr Michálek
Business Director
Rád pracuji s lidmi a zákazníky, kteří si volí ambiciózní cíle. Dosahování takových cílů je často obtížné, a právě proto má smysl. Obohacuje nás i naše klienty a umožňuje neustále posouvat naše hranice kupředu.
Komentáře