Do ukončení podpory Atassian Serveru zbývá 100 dní 10 hodin 20 minut 13 sekund Chci konzultaci

Migrace Jira a Confluence na Atlassian cloud a optimalizace instancí

Mediálnímu domu Czech News Center (CNC) jsme pomohli přenést nástroje Jira a Confluence na Atlassian Cloud. Instanci jsme zároveň optimalizovali a klient tak ušetřil na nákladech.

KLIENT

CNC patří mezi největší mediální domy ve střední Evropě. Multimediálním obsahem plní denně 40 webů, připravují také 4 tištěné deníky (např.: Blesk, E15) a 45 časopisů (např.: Reflex, ABC nebo Svět motorů).

S blížícím se koncem prodeje a podpory serverových Atlassian nástrojů se v CNC rozhodli pro přechod na Atlassian Cloud. Tým, který se o Atlassian nástroje v CNC běžně stará, však neměl k provedení migrace dostatek znalostí. Celou migraci tak nechali na expertech z našeho Atlassian týmu.

MIGRACE

Samotný proces migrace začal analýzou neboli ACM (Assessment of Cloud Migration). Během analýzy jsme se zaměřili na všechny palčivé body a úskalí, které by během migrace mohly nastat. Identifikovali jsme, co na cloud nelze přenést, a rozvedli jsme možnosti náhradních řešení. Zároveň jsme instanci optimalizovali. Některé appky, které klient na serveru využíval, se nám během optimalizace podařilo nahradit nativními funkcemi nástroje Jira, a tak klient ušetřil na nákladech.

Po analýze následovalo několik kol testovacích migrací, během nichž jsme migraci doladili. Během víkendu potom proběhla ostrá migrace. Posledním krokem byl náš dvoutýdenní „babysitting“ – tedy doba, po kterou jsme byli CNC k ruce v případě potřeby.

VÝZVY A ZAJÍMAVOSTI

Při migraci nám i přes veškeré otestování nefungovala appka Enterprise Mail Handler for Jira (JEHM), která má vytvořit ticket v nakonfigurovaném projektu na základě přijatého emailu. Všechna schémata byla nastavena správně, email do schránky dorazil, ale ticket se z důvodu nedostatečných práv jednoduše ne a ne založit.

Nakonec jsme zjistili, že servisní účet appky JEMH neměl přístup k nástroji Jira. Protože tyto účty nelze klasicky spravovat v administraci, zkusili jsme workaroundu. To nám JEMH appku zprovoznilo jen v některých projektech. Nakonec tak bylo potřeba spojit se s vendorem aplikace a nad daným profilem spustit funkci Test case – teprve tak se nám podařilo JEMH appku zprovoznit i ve všech ostatních projektech.

CO NA TO KLIENT

„Již od začátku jsme věděli, že jsme ve schopných rukách. Díky jejich nasazení a aktivnímu přístupu bylo jasné, že s MoroSystems bude migrace ze serverového řešení na to cloudové jedna báseň. Na projektu pracovalo vícero lidí a týmů, a proto koordinace a součinnost obou stran byla nedílná. Jira a Confluence jsou neocenitelným pomocníkem ve firmě a v MoroSystems nám díky odborným znalostem celého prostředí dokázali efektivně pomoci doladit a upravit jednotlivé procesy a nastavení. Pokud bychom migrovali znovu nebo nastavovali další prostředí, MoroSystems by byli jasnou volbou pro Atlassian partnera do dalšího dobrodružství.“ – Adam Chudárek, Product transformation lead

Nechte nám na sebe kontakt a naši odborníci se vám ozvou. Neradi píšete? Kontaktujte experta na telefonním čísle +420 725 761 338

Důvěřují nám tyto firmy

close

Přicházíme s

MoroSystems Orchestra!