Do ukončení podpory Atassian Serveru zbývá 100 dní 10 hodin 20 minut 13 sekund Chci konzultaci

Atlassian Community: Atlassian není jen o ceně

15.10.2020 | Martin Bayer | Atlassian

Po přečtení nadpisu jste mohli nabýt dojmu, že vás budu přesvědčovat o tom, jak jsou Atlassian nástroje důležité bez ohledu na cenu, že jsou levné oproti konkurenčním nástrojům a podobně. Toto však není můj záměr. Chtěl bych se s vámi podělit o oblasti, které podle mého názoru přesahují Atlassian nástroje ať už z pohledu užitečnosti, kvality nebo ceny. Chci vám prozradit více o KOMUNITĚ.

„Co je“, nebo spíše „Kdo je“ Atlassian Community?

Kdo se ve světě Atlassian pohybuje, určitě na pojem Atlassian Community narazil. Pokud máte jakýkoliv problém s Atlassian nástroji – něco nefunguje nebo potřebujete zjistit, jak něco funguje – většinou použijete Google. Pokud se dotaz opravdu týká Atlassian tématu, 90% výsledků jsou právě příspěvky z Atlassian Community.

Vidíte? Já to říkal 🙂

Členové Atlassian Community

Atlassian Community tvoří lidé, kteří se kolem Atlassian technologií nějakým způsobem pohybují – ať už se jedná o koncové uživatele, zkušené i nezkušené, Atlassian partnery nebo Atlassian vendory, všichni mohou do komunity nějakým způsobem přispívat. 

Členy komunity můžeme rozdělit do následujících kategorií.

Tazatelé

Může se na první pohled zdát, že člověk, který pokládá otázku, do komunity nijak nepřispívá. V žádném případě to není pravda. Dobře formulovaná otázka, která navíc vede k validní odpovědi je skvělým zdrojem pro další uživatele, kteří hledají odpověď na tu stejnou nebo podobnou otázku. Díky tazatelům vzniká databáze znalostí pro ostatní uživatele Atlassian nástrojů.

Řešitelé

Řešitelé (tzv. Answerers) jsou skupina lidí, která pomáhá tazatelům s odpovědí na jejich otázku. Často se jedná o uživatele, kteří mají s Atlassian nástroji dlouholeté praktické zkušenosti, nebo o členy týmů vendorů Apps pro Atlassian nástroje (např. Adaptavist, Deviniti, K15t, atd.).

Do této skupiny ale nemusí spadat jen uživatelé, kteří s Atlassian nástroji napřímo pracují, ale také nadšenci, kteří se o Atlassian zajímají ve volném čase a mají snahu pomoci ostatním vlastní radou nebo zkušeností. Tito lidé podle mého názoru celému ekosystému přispívají nejvíce.

Přispěvatelé

Atlassian není jen o technologiích. Je i o přístupu k práci, problémům i aspektům osobního života. Analogicky ani komunitu netvoří jen lidé specializující se na technické role – naopak. Mají zde své místo i lidé z oboru marketingu, HR a projektového managementu.

Obsah

Atlassian Community samozřejmě tvoří i obsah, který tvoří právě členové Community.

Členové mohou vytvořit otázku, článek, diskuzi nebo ve skupinách samotný příspěvek. Ty mohou vytvářet v jednotlivých kategoriích, které jsou uvedeny níže.

Produkty

Pravděpodobně nejnavštěvovanější a nejpoužívanější sekce komunity – sekce je rozdělena na jednotlivé Atlassian produkty. Nejvíce obsahu zde tvoří právě otázky, které je možné položit právě ke konkrétním produktům a případně zde lze dohledat i odpovědi.

Zájmy

Zájmy jsou z většiny „zaměření“ na konkrétní Atlassian problematiku nebo software obecně. Například sem patří položka DevOps, Atlassian Cloud Migration nebo Agile. Stejně jako u produktů zde lze položit otázku, vytvořit článek nebo začít diskuzi k jednotlivým tématům.

Patří sem ale například i Off-topic. Jak už název napovídá, v tomto tématu je možné probrat téměř cokoliv. Součástí je například oblíbené Friday Fun, kde každý pátek jeden z členů komunity vymýšlí téma nebo hru, kam může přispět kdokoliv z komunity (např. Přispějte fotkami svých mazlíčků nebo i Hospodský kvíz  (smile)).

Skupiny

V sekci Skupiny jsou příspěvky rozděleny do různorodých témat. Od byznysových témat, jako například Automotive, Finance a Tech po Welcome Center, kde se můžete představit jako nováček komunity, či Jobs & Careers, kde můžete dokonce najít práci.

To je ale pouze pár z mnoha témat, které skupiny obsahují – rozhodně doporučuji prozkoumat zde. Je zde celkem velká pravděpodobnost, že najdete materiál, který vám pomůže inspirovat se v konfiguraci a používání Atlassian nástrojů ve vaší organizaci.

Ve skupinách lze vytvářet pouze příspěvky (posty), tímto se liší od Zájmů a Produktů.

Community Leaders

leader

Tento pojem jsem už zmínil. Jedná se o skupinu lidí, kteří drží fokus na častou a intenzivní pomoc v rámci komunity. Jsou nominování z řad všech členů komunity, ať už se jí účastní jakýmkoliv způsobem.

K nominaci může dojít dvěma způsoby. Prvním z nich je oslovení přímo ze strany Atlassian Community Engagement.

Pokud máte pocit, že přispíváte hodně a kvalitně a měli byste být členy skupiny, můžete také sami podat přihlášku, aby zodpovědné osoby usoudili, zda jste členství „hodni“ (smile).

U nás v týmu máme dva Community Leadery, takže pokud byste o programu chtěli vědět víc, určitě se nám ozvěte.

Je pro nás velké privilegium mít možnost do komunity přispívat a zároveň v rámci Community Leadership programu získáváme přístup do speciálních Slack kanálů, kde můžeme komunikovat s dalšími Community Leadery, zaměstnanci Atlassian, organizovat se nad událostmi a sdílet osobní nebo pracovní novinky.

Co říci závěrem?

V tomto příspěvku jsem se chtěl se čtenáři podělit o mou osobní zkušenost se světem Atlassian, která se netýká financí, nástrojů nebo otázky „server nebo cloud“. Upřímně by pro mě Atlassian jako téma bylo po těch letech málo zajímavé. Co mě na Atlassian v poslední době opravdu baví je právě pomoc v komunitě. Zároveň mám radost z uvědomění, že Atlassian také tvoří a ověřuje jiné úhly pohledů na problémy organizací a potažmo světa. Ale o tom někdy příště.

Icons made by Icongeek26 from www.flaticon.com
Martin Bayer Martin Bayer

Atlassian Competency Leader

Martin pracuje v MoroSystems jako Atlassian Solution Architect a Atlassian Competency Leader. Jeho dřívější vývojářská kariéra a zkušenosti s Atlassian nástroji ho postupem času nominovaly do role konzultanta v oblasti technických řešení a integrací Atlassian nástrojů s jinými systémy.

Komentáře

Podobné články

Nechte nám na sebe kontakt a naši odborníci se vám ozvou. Neradi píšete? Kontaktujte experta na telefonním čísle +420 725 761 338

Důvěřují nám tyto firmy

close

Přicházíme s

MoroSystems Orchestra!