Support Analyst
- Úvodní stránka
- Blog
- Novinky ze světa Atlassian: Březen 2021
Novinky ze světa Atlassian: Březen 2021
9.4.2021 | Kristýna Svobodová | Atlassian
Po vydatných únorových novinkách tu máme novinky březnové. Ty nejzásadnější novinky se týkají pouze Jira, ale i tak se rozhodně opět máme na co těšit. Pojďme se tedy podívat, co nás čeká u Cloud a Data Center řešení.
- Bylo změněno názvosloví Next-gen a Classic projektů
- Novinky ohledně New Jira Issue View
- Novinky v Advanced Roadmaps
- Lepší plánování sprintů
- Odpadkový koš
- Nový filtr Status Category
- Insight je zahrnut v Jira Service Management Cloud Premium & Enterprise
- Využijte timeline pro incidenty a sledujte pokroky na incidentech
Novinky pro Cloud
Cloudových novinek existuje celá řadu, všechny jsou zmíněny v Atlassian blogu: https://confluence.atlassian.com/cloud/blog.
Nás nejvíce zaujaly následující:
Jira
- Bylo změněno názvosloví typů projektů
- Next-gen → team-managed
- Classic → company-managed
- Všichni uživatelé nyní vidí detail issue v rozložení New Jira Issue View – https://support.atlassian.com/jira-core-cloud/docs/what-is-the-new-jira-issue-view/
Jira Software
Advanced Roadmaps
- konfigurace kapacity iterací
- přepracování způsobu plánování na issue
- možnost volby issues, která mají být zahrnuta do funkce autoscheduling
Lepší plánování sprintů
- Možnost plánování budoucích sprintů
Odpadkový koš
- Náhodné smazání projektu způsobí nenávratnou ztrátu dat. Atlassian vyslyšel naše obavy a změnil způsob, jak můžeme mazat projekty. Správci Jira a vlastníci projektů budou muset své projekty přesunout do koše, aby je mohli trvale smazat. Projekty zůstávají v koši 60 dní, poté jsou trvale odstraněny.
Nový filtr Status Category
- Vyhledejte problémy ve svém projektu ještě rychleji pomocí nového rychlého filtru Status Category. Filtrujte podle stavů „To do“, „In progress“ nebo „Done“ spolu s existujícími filtry „Assignee“, „Status“ a „Type“.
Jira Service Management
Všechny novinky jednoznačně předčí následující:
Insight je zahrnut v Jira Service Management Cloud Premium & Enterprise
- Insight asi není třeba příliš představovat. Díky tomuto nástroji mohou týmy sledovat své assety, konfigurační položky a zdroje. Pro maximální porozumění kontextu zde najdeme také vizualizace vztahů mezi aplikacemi, službami, jejich základní infrastrukturou a dalšími klíčovými závislostmi. Pakliže Insight ještě neznáte, rozhodně doporučujeme to napravit – začít můžete zde: https://support.atlassian.com/jira-service-management-cloud/docs/what-is-insight-in-jira-service-management-cloud/
Insight však není jediná novinka. Za nás bychom rádi vyzdvihli minimálně ještě následující:
Využijte timeline pro incidenty a sledujte pokroky na incidentech
- Pokud ve svém projektu pracujete s incidenty, můžete nyní zobrazit celou jejich historii na přehledné timeline. Sledujte životní cyklus incidentů, jak k nim dochází, zjistěte, co se stalo a co je ještě třeba udělat, aby se vše vyřešilo.
Novinky pro Data Center
Jira Software 8.16 a Jira Service Management 4.16
Jira nabízí několik skvělých vylepšení. Bližší informace o nich naleznete zde:
- Jira Software https://confluence.atlassian.com/jirasoftware/jira-software-8-16-x-release-notes-1044110509.html
- Jira Service Management zde: https://confluence.atlassian.com/servicemanagement/jira-service-management-4-16-x-release-notes-1044111238.html
Získejte potřebné informace o využití Custom fields
- Příliš mnoho Custom fields může zaplnit vaši instanci Jira a ovlivnit výkon. Rozhodnout, které fieldy odstranit nebývá snadné. Aby to pro Vás bylo co nejsnazší, každý field nyní obsahuje vlastní data o jeho využití, takže můžete identifikovat ty důležité a zbytečné smazat.
Hromadné mazání Custom fields
- Přidán byl také způsob, jak mazat několik Custom fields najednou. Pročištění Jiry bude tedy celkově snadné a rychlé.
Konfigurace výchozích hodnot pro field Description
- Nově je také přidána možnost konfigurovat výchozí hodnotu pro field Description. Administrátoři nyní mohou přidávat a aplikovat kontexty s defaultními hodnotami u různých issue types a projektů.
- V administraci také přibyla nová sekce System fields. Jsou tedy jasně odděleny System fields a Custom fields.
Mimo zmíněné se můžete těšit také na další vylepšení:
- Lepší správa DVCS accounts
- Uživatelé se nyní mohou přihlašovat za využití různých autentizačních služeb
- Data pipelines Vám umožní exportovat aktuální stavy a poslat je do Vaší oblíbené business intelligence platformy
- Zdokonalování bezpečnostních opatření a indexování
Zdroje
Zde naleznete souhrnný přehled zdrojů, kde se můžete o zmíněných i dalších nezmíněných novinkách dozvědět více:
- https://confluence.atlassian.com/jirasoftware/jira-software-8-16-x-release-notes-1044110509.html
- https://confluence.atlassian.com/servicemanagement/jira-service-management-4-16-x-release-notes-1044111238.html
- https://confluence.atlassian.com/cloud/blog
- https://support.atlassian.com/jira-service-management-cloud/docs/what-is-insight-in-jira-service-management-cloud/
Podobné články
Květen ve znamení Atlassian Cloudu!
Přidejte se k nám na osobní setkání v Květnu, kde se podíváme detailně na nejčastější obavy z migrace na Cloud.
MoroSystems mezi evropskou špičkou pro Atlassian Cloud
Atlassian ocenil MoroSystems jako partnera pro bezproblémové migrace do Cloudu.
MoroSystems o digitální transformaci v podcastu Buduj značku
Atlassian prostředí je podle našeho Innovation Architecta Radka Petra velmi podobné Applu. Nejen o digitální transformaci se rozpovídal v podcastu Buduj značku.
Novinky v cloudové Confluence
Co nového v cloudové Confluence? Prezentační mód, daleko více šablon, nový vzhled – a tím nekončíme.
Automatizace
Na Atlassian Cloudu najdete nově jednoduchý a intuitivní nástroj Jira Automation. Díky němu zvládnou automatizace vytvořit administrátoři (i ti projektoví), a to víceméně bez znalosti programování.
Nechte nám na sebe kontakt a naši odborníci se vám ozvou. Neradi píšete? Kontaktujte experta na telefonním čísle +420 725 761 338
Důvěřují nám tyto firmy

















Komentáře