Do ukončení podpory Atassian Serveru zbývá 100 dní 10 hodin 20 minut 13 sekund Chci konzultaci

Jira Service Management – nová generace Service Desku

26.11.2020 | Adam Rypel | Jira

V minulých týdnech jste mohli zaznamenat změnu názvu Jira Service Desk na Jira Service Management. Co to pro Vás znamená? V čem je Jira Service Management odlišný od Jira Service Desku? To se dozvíte v dnešním článku.

Jira Service Management

Stále více společností prochází digitální transformací svého businessu – ať už jde o jakýkoliv typ společnosti, obzvlášť v období COVIDu. To také znamená čím dál větší tlak na IT týmy, které musí zaručit špičkový support a bezchybný běh aplikací.

Atlassian se proto snaží co nejvíce zefektivnit spolupráci mezi IT Ops a development týmy. Přináší tak Jira Service Management, který má sloužit jako jedna platforma pro oba týmy. To má za cíl usnadnit a zefektivnit jejich spolupráci a reagovat na změny mnohem rychleji.

Rozdíly mezi Jira Service Management a Jira Service Desk

Jira Service Management samozřejmě obsahuje všechny funkce, které jsou dostupné v Jira Service Desk (request portal, queues, SLA, apod.). Nic tedy neubírá, pouze vylepšuje.

Navíc obsahuje:

  • Moderní incident management – integrace s Opsgenie: Jira Service Management bude obsahovat základní funkce z Opsgenie – on-call scheduling, alerting, incident swarming a další (více informací o Opsgenie lze nalézt zde: https://www.atlassian.com/software/opsgenie). Dále Atlassian rozšířil integraci s ostatními nástroji jako je Jira Software, Bitbucket a Confluence pro efektivnější řešení požadavků ve spolupráci s IT a development týmy.
    • V Server / Data Center verzi není Opsgenie zahrnuto v licenci a je potřeba si jej zakoupit zvlášť.
  • Change management: Poskytuje automatizované posuzování rizik změn, pokročilé schvalovací workflows a kvalitnější integrace s populárními CI/CD nástroji jako jsou Bitbucket Pipelines, Jenkins a CircleCI. Znamená to, že je v Jira Service Management také zahrnuto Automation for Jira – appka pro automatizaci nejrůznějších akcí, do které byly taktéž přidány rozšiřující funkcionality.
    • V Server / Data Center verzi zatím není tato část dostupná – bude ale implementováno v nadcházejících verzích.
  • Intuitivní a přehlednější service management: Jira Service Management je pro agenty nový zážitek – byly přidány kategorie pro rozdělení jednotlivých požadavků, incidentů, problémů a změn. Také byla implementována nová funkce bulk assign, comment nebo transition. Lze tedy hromadně přesunout požadavky do jiného stavu, komentovat je, nebo je přiřadit konkrétnímu uživateli. Dále je vylepšená integrace se Slackem – je možné například vytvořit Slack kanál pro konkrétní požadavek a to přímo z Jiry. S tímto požadavkem je pak možné dále pracovat ze Slacku. To vše agentům značně ulehčuje práci.

A to není vše. V nejbližší době se také chystá integrace s appkou Insight – Asset Management, která bude zahrnuta v Cloud Premium a Data Center. Osobně si ale myslím, že novinek bude v budoucnu mnohem víc.

Ukázku a představení novinek přímo od Atlassianu je možné shlédnout ve videu níže:

Jak získám Jira Service Management?

Jak bylo zmíněno v úvodu, Jira Service Management je pouze nový název pro Jira Service Desk. Není tedy nutné ho znovu kupovat – pokud vlastníte cloudovou instanci s Jira Service Desk, automaticky získáváte Jira Service Management.

V Server / Data Center verzích je Jira Service Management představen ve verzi 4.14, která vyšla 23.11.2020. Stačí tedy upgradovat na nejnovější verzi.

Pokud Jira Service Management ještě nevlastníte a máte o tento produkt zájem, ozvěte se nám na emailovou adresu sales@morosystems.cz a s radostí Vám uděláme cenovou nabídku.

Závěr

Z mého pohledu mi připadá skvělé, že se Atlassian snaží usnadnit spolupráci IT a development týmům a zpřehlednit celé fungování service managementu, což mnoho společností jistě ocení. Integraci s Opsgenie vidím jako zásadní krok pro rozšířeí funkcionalit dosavadního Jira Service Desku.

Zároveň vidím jako pozitivní, že Atlassian neochudil ani Server a Data Center uživatele – i přes to, že je Opsgenie dostupné pouze v Cloudu.

Na závěr přikládám ještě příběh nové rockové kapely High Velocity – kapela, kterou spojil právě Jira Service Management 🙂

Komentáře

Podobné články

Nechte nám na sebe kontakt a naši odborníci se vám ozvou. Neradi píšete? Kontaktujte experta na telefonním čísle +420 725 761 338

Důvěřují nám tyto firmy

close

Přicházíme s

MoroSystems Orchestra!