Nové funkce a držení systému up-to-date

15.7.2022 | František Špaček | Atlassian

Jednou z velkých výhod Atlassian cloudu je to, že se vaši admini nemusí starat jak o bugfixy, tak o přísun nových funkcí.

V serverové (a i Data Centrum) variantě bylo zvykem, že větší balíčky funkcí přicházejí jednou za několik měsíců. Zároveň to často nebyly úplně výrazné nebo velké změny, protože se na jejich vývoji trávila spousta času (kvůli optimalizaci pro různé druhy databází, operačních systémů, apod.). V tomto je dnes cloud značně napřed – nové funkcionality je možné vydávat daleko rychleji i v částečné podobě a ihned získávat zpětnou vazbu od zákazníků.

Cloud se pyšní tím, že udržuje obří roadmapu všech Atlassian produktů, kde je možné se jednoduše dozvědět, co Atlassian se svými systémy zamýšlí. Roadmapa obsahuje nejen krátký popis funkcionality, ale i očekávaný termín jejího vydání. Atlassian se touto cestou snaží bojovat proti nutnosti hledat připravované funkcionality přímo v jejich bug trackeru.

Uživatelé jsou sice zprvu z rychlého přísunu nových funkcí nadšeni, časem ale vždy přichází lehké rozladění z toho, že se jim systém občas mění „pod rukama“. Nové funkce jsou pak defaultně nasazovány automaticky na každé prostředí, je tu ale možnost přejít na získávání nových updatů 1x měsíčně v pevně stanovené datum. To znamená, že se všechny updaty dostávají na prostředí jednorázově a je možné se na nasazené změny předem podívat a připravit (a informovat o nich uživatele).

Samostatnou kapitolou – mimo nasazení nových změn – pak je i jejich zavedení do aktuálních procesů. Díky velké rychlosti přidávání nových funkcionalit mají zákazníci často ve zvyku funkcionality opomíjet a nevyužívat. V serverové variantě většina zákazníků přistupovala k testování změn tak, že existovala samostatná separátní instance, kam se vždy jednou za čas ručně přenesla data a konfigurace z produkčního prostředí, otestovaly se změny a ručně se přenášely zpět na produkci. Cloud ale nabízí tzv. sandbox režim, který umožňuje vytvoření separátní, naprosto shodné instance, kam lze na jedno kliknutí přenést data i konfigurace (bohužel prozatím ne všechny jsou aktuálně podporované) a tím dále ušetřit za potřebnou infrastrukturu a čas administrátorů.

Pokud máte zájem dovědět se více, neváhejte nás kontaktovat!

František Špaček František Špaček

Fráňa zastává v MoroSystems pozici Atlassian Solution Architect. Zákazníkům pomáhá zlepšovat interní procesy za pomoci Atlassian aplikací. Zároveň poskytuje konzultace v oblasti agilního řízení včetně implementace nástrojů pro podporu CI/CD.

Komentáře

Podobné články

Nechte nám na sebe kontakt a naši odborníci se vám ozvou. Neradi píšete? Kontaktujte experta na telefonním čísle +420 725 761 338

Důvěřují nám tyto firmy