Do ukončení podpory Atassian Serveru zbývá 100 dní 10 hodin 20 minut 13 sekund Chci konzultaci

To nejlepší z Atlassian Remote Summit: Díl první

22.4.2020 | Martin Bayer | Jira

V prvním díle našeho seriálu, který shrnuje to nejlepší z Atlassian Remote Summit 2020, jsme si posvítili na téma spolupráce. Připravili jsme pro vás krátký výtah z každé přednášky na toto téma spolu s odkazem na videozáznam.

Elite teams run on full tanks. How full is yours?

Přednášející: Molly Hellerman (Atlassian)

Celá přednáška: zde (28 minut)

 

V úvodu přednášky mluvila Molly Hellerman o vlivu pozitivního myšlení na práci v týmu. Vycházela přitom ze své vlastní zkušenosti, kdy jí přístup jejího trenéra znechutil vztah k fotbalu. Sama se později stala fotbalovou trenérkou a uvědomila si, že i když se jejímu týmu někdy nedařilo, s pozitivním přístupem si hru i tak všichni užívali.

Obdobně je tomu podle Hellermanové i na pracovišti. Pokud máme radost ze své práce a někdo nám ji necitlivě zkritizuje, dokáže nás to shodit na dno a sebrat nám veškerou chuť v práci pokračovat. Při každé kritice bychom na tohle měli brát ohled a za každou cenu zachovat pozitivní náladu v týmu.

Přednášející identifikovala konkrétní kroky, které nám dodávají a nebo naopak vysávají energii. Náladu nám dokáže zlepšit například pochvala, poznání, naslouchání a pozitivní non-verbální komunikace. Na druhou stranu nás dokáže silně znepokojit kritika, sarkasmus, ignorování a nevhodná non-verbální komunikace. Velmi důležitý je především pocit soudržnosti na pracovišti. Proto je třeba budovat firemní kulturu a udržovat si vlastní rituály jako jsou pravidelné oslavy úspěchů, narozenin a výročí. Nesmíme ale zapomínat také na schopnost ocenit jednotlivé členy týmu individuálně.

Význam pozitivního myšlení můžeme podle Hellermanové aplikovat i na všechny oblasti v našem životě. Psycholog John Gottman například provedl experiment, při kterém pozval několik párů, které spolu byly jen velmi krátce. Na základě jejich 15minutové komunikace pak dokázal s přesností 94 % vyhodnotit, zda spolu zůstanou, nebo ne. Vycházel přitom pouze z toho, nakolik byla komunikace mezi nimi pozitivní, či negativní.

Z těchto a další zkušeností vychází několik konkrétních poznatků, jak můžeme docílit lepších vztahů na pracovišti. Můžeme na to jít programově a zavést například ocenění pro týmového hráče dne. Stejně důležité jsou ale také každodenní maličkosti, na které bychom se měli zaměřit v běžné komunikaci. Především je třeba si dát pozor na vhodnou volbu slov, nebát se ptát na názor ostatních a naučit se děkovat automaticky.

 

Teamwork, Trello-style: Essential Trello boards to build better team productivity

Přednášející: Jessica Webb

Celá přednáška: zde (9 minut)

 

Jessica Webb představila nástroj Trello a to, jak ho můžeme využít ke zlepšení spolupráce. Poznatky vychází z různých statistik. Jednou z nejdůležitějších je, že 50% zaměstnanců má problémy si prioritizovat svou práci a zároveň uvádí, že mají problémy na pracovišti. Z této a dalších statistik pak v Trello definovali klíčové cíle: důvěra, zapálení, struktura dat a prioritizace.

Trello se snaží budoucnost svého nástroje směřovat tak, aby tyto cíle naplňoval. Proto aplikace obsahuje funkcionality pro project management, meetingové agendy a šablony pro jejich vytváření, (díky kterým si agendy udrží jednotnou strukturu), uchování záznamů z minulých meetingů a mnoho dalšího. Trello nabízí také týmové šablony, což umožňuje vytvořit jednotnou předlohu, pomocí které můžete vytvořit nové boardy. Více o templatech si můžete přečíst na oficiálním webu trello.com/templates.

A journey to scalability for non-technical teams

Přednášející: Veena Bhatia (Atlassian)

Celá přednáška: zde (26 minut)

 

Veena Bhatia z Atlassian představila možnosti využití Atlassian nástrojů v netechnických týmech, jako je například Stock Administration. Jedná se o tým lidí, kteří se zabývají implementací zákonných omezení napříč celým světem a zajišťují, aby ostatní týmy měly v této oblasti vždy dostatek relevantních informací. Ti se rozhodli, že inovují způsob práce a místo dokumentů, e-mailů a sdílených složek začnou používat Atlassian Jira pro interní organizaci práce, Trello pro komunikaci s externími poskytovateli, Jira Service Desk pro podporu a Confluence k propagaci informací směrem k zaměstnancům.

Při reorganizaci zvolil tým metodu postupných změn tak, aby měli vše pod kontrolou. Zároveň přijali fakt, že není nutné mít na všechnu práci jen jeden nástroj, ale je naprosto v pořádku využít více propojených nástrojů. Přednášející také doporučuje nebát se experimentovat a vyzkoušet si více nástrojů před tím, než se pro jeden rozhodneme.

Bhatiová také představila, jak lze paralelně využívat Jira a Trello, přestože jsou často považovány za velmi podobné nástroje. Atlassian Jira mohou týmy využít primárně pro interní účely, například k automatickým auditním úkonům, k automatizaci některých činností (např. generování dokumentace), organizaci jednoduchých i komplexních úkolů a sledování statusu práce. Trello je pak možné paralelně používat pro brainstorming, interní a externí spolupráci a organizaci nápadů a práce.

 

Beyond being there: High performing distributed teams

Přednášející: Chris Kimbell (Atlassian)

Celá přednáška: zde (34 minut)

 

Celá přednáška soustředila na vyvrácení mýtu, že kolokace je jednou ze zásadních podmínek pro vytvoření vysoce výkonného týmu. Podle statistik totiž 63,9 % developerů pracuje alespoň občas z domu a dalších 11,1 % pracuje pouze z domu. Při dotazování, co je nejdůležitější aspekt při hledání práce, se také 53,3 % developerů se shodlo, že možnost pracovat z domu je pro ně naprostá priorita. V minulém roce dokonce 80 % uchazečů o práci v Trello týmu uvedlo, že chtějí pracovat pouze z domu.

Atlassian se proto začal zaměřovat na to, jak práci z domu optimalizovat tak, aby měla co nejmenší dopad na soudržnost týmu a kvalitu odvedené práce. Bral při tom v potaz i práci napříč různými časovými zónami. Zjistili, že efektivita vzdálených pracovníků je obecně vyšší než u inhouse týmů, ale na úkor komunikace s kolegy. Proto začal Atlassian zavádět tzv. sociální meetingy, kde se zaměstnanci schází pouze za účelem, aby si spolu mimopracovně popovídali. Začali také organizovat charitativní akce, při kterých mají zaměstnanci možnost udělat něco pro dobrou věc společně a zavedli pravidelné teambuildingy, které trvají i několik dní.

Atlassian prosazuje myšlenku, že i vzdálení pracovníci spolu můžou navazovat velmi blízké přátelské vztahy. Budování důvěry ale trvá obecně déle a proto je důležité být vůči sobě empatičtí a s ohledem na tuto vlastnost vybírat i své zaměstnance. Tento přístup má podle Kimbellové pozitivní vliv na celkový růst firmy, protože hledání talentů po celém světě je mnohem snadnější, než se vymezovat jen na určitou oblast.

From dream to (augmented) reality: PTC’s best practices from the IKEA Place story

Přednášející: Jefferson Raulino Scomacao a Andy Barker (PTC)

Celá přednáška: zde (21 minut)

 

Přednášející představili mobilní aplikaci IKEA Place, která umožňuje nechat si promítnout konkrétní nábytek přímo do své místnosti a usnadňuje tak výběr nábytku z pohodlí domova. V současné době má tato aplikace několik milionů stažení.  Její tvůrci Jefferson Raulino Scomacao a Andy Barker se rozhodli sdílet problémy, kterým při vývoji aplikace čelili.

Identifikovali tři hlavní problémy: vývojáři pracující vzdáleně; distribuovaný leadership; a nutnost měnit/přidávat nové funkcionality za běhu. Ke spolupráci se rozhodli využít nástroj Trello, u kterého oceňují jeho jednoduchost, rozšiřitelnost a bezpečnost. Při zasazení Trello do komunikace se zaměřili převážně na to, aby udrželi jeho jednoduchost a jednoúčelovost, díky kterým ho lze využít maximálně efektivně.

Přednášející také doporučují využívat drobné funkcionality, které zásadně zvyšují přehlednost jako jsou například barevné štítky na jednotlivých úkolech. Velmi také ocenili integraci s Google Drive, což umožnilo logicky shromažďovat dokumenty. Trello využili také pro testování a QA, při kterém je nutná komunikace napříč týmy.

Martin Bayer Martin Bayer

Atlassian Competency Leader

Martin pracuje v MoroSystems jako Atlassian Solution Architect a Atlassian Competency Leader. Jeho dřívější vývojářská kariéra a zkušenosti s Atlassian nástroji ho postupem času nominovaly do role konzultanta v oblasti technických řešení a integrací Atlassian nástrojů s jinými systémy.

Komentáře

Podobné články

Nechte nám na sebe kontakt a naši odborníci se vám ozvou. Neradi píšete? Kontaktujte experta na telefonním čísle +420 725 761 338

Důvěřují nám tyto firmy

close

Přicházíme s

MoroSystems Orchestra!